пн-пт з 9-00 по 18-00
(044) 228 44 24 Київ, вул. Генерала Воробйова, 13-е
+38 (044) 228-44-24 Зателефонуйте мені

Огляд ринку морозильних скринь

Ринок торгового холодильного обладнання представляє структуру, що швидко розвивається. В останні роки особливо інтенсивно зростає ринок морозильних скриньок - обладнання, що поєднує в собі функції зберігання та демонстрації заморожених продуктів. Підвищений інтерес до цього обладнання пояснюється дуже просто: скрині ідеально підходять до різноманітних умов російської торгівлі, область експлуатації поширюється від супермаркетів та невеликих павільйонів до точок вуличної торгівлі.

Вибір морозильних скринь

Сьогодні на ринку морозильного обладнання представлені морозильні скрині зарубіжних та вітчизняних виробників таких як: AHT, Aucma, Ardo, Argos, Caravell, Cold System, Derby, Dancar, Eksi, Electrolux, Elcold, Framec, Frigor, Gram, Italfrost, Juka, Klimasan, Liebherr, LTH, Mondial Elite, Mors, Mycold, Scanfrost, Tefcold, Ugur, Vestfrost, Zanussi, Бірюса, Сніж, Інтер, Калинка, Орськ та ін.

Безперечними перевагами скринь є невеликі габарити при достатній площі для зберігання продуктів, простота в експлуатації, можливість одночасної демонстрації та зберігання продуктів. Останній чинник дуже суттєвий для скринь, т.к. їх вартість набагато нижча порівняно з низькотемпературними вітринами, і працюють ларі у ширшому діапазоні негативних температур. Зручність та необхідність використання морозильних скриньок у торгівлі підтверджені часом, і сфера їх застосування постійно розширюється.

Морозильні скрині бувають різних модифікацій, дизайну, призначення, кліматичних класів. Морозильні скрині з теплоізольованою металевою кришкою призначені для зберігання заморожених продуктів. Корисний об'єм камери таких скринь становить від 250 до 700 л. Ларі з прозорим скляним верхом встановлюються у торгових залах та застосовуються для демонстрації та продажу товарів. З метою безпеки виробники використовують спеціальне низькоемісійне скло. На внутрішню поверхню кришки нанесено найтонше металеве покриття, що перешкоджає проникненню теплових променів усередину. Також з метою безпеки скло гартують, щоб, розбиваючись, воно кришилося на дрібні уламки. Третій тип скриньок - з молірованою (гнутою), скляною кришкою, об'ємом від 120 до 700 л., - збільшує експозиційну площу скриньки.

Ще кілька років тому виробники представляли на ринку скрині з похилою прямою скляною кришкою. Сьогодні ці скрині вже майже зникли, їх замінили скрині з гнутою кришкою.

Серед основних компаній, продукція яких широко представлена ​​на нашому ринку, можна виділити: австрійські AHT, китайські Aucma, датські Caravell, Derby, Elcold, Frigor, італійські Eksi, турецькі Klimasan, австрійські Liebherr, російські Italfrost.

Серед зарубіжних виробників найстарішими та авторитетними гравцями ринку морозильного обладнання є датські виробники – Derby, Caravell, австрійські Liebherr. Ці морозильні скрині виробляються на власних заводах-виробниках у Європі і давно зарекомендували себе як надійне та відносно недороге обладнання середньої цінової категорії. Протягом останнього десятиліття на ринку з'явилися та зміцнилися нові виробники, раніше відомі лише на регіональних ринках. Наприклад, турецька торгова марка Klimasan, морозильні скрині Argos польського виробництва, італійські скрині Eksi, китайські Aucma. Досягши європейських стандартів якості, ці торгові марки змогли не просто заявити про себе на світовому ринку, а й досягти значних обсягів продажу як у Європі, так і в Америці.

Сьогодні на ринку морозильного обладнання представлені скрині різних обсягів, від 100 до 700 л. У роздрібній торгівлі найбільш затребуваними є скрині зі скляним верхом з корисним об'ємом 300-400 л., а також глухі скрині великих обсягів (для зберігання заморожених продуктів).

Поряд із "стандартними" модифікаціями скринь, виконаними, як правило, з металу в однакових білих колірних рішеннях, в останні роки з'явилися моделі у кольоровому виконанні. Новинки виконуються із застосуванням нових конструкційних матеріалів, мають покращений дизайн, пластикову обробку та масу аксесуарів. Нові моделі більш економічні та ергономічні. Додатково можуть забезпечуватися внутрішніми перегородками, парасольками, навісами, рекламними коробами, що світяться, та ін.

Ще одним важливим моментом, на який варто звертати увагу при покупці морозильних скриньок, є їхня комплектація у фірмах-дистриб'юторах. Деякі вказують у своїх прайс-листах ціну з комплектом коліщатків, з кошиками та замком. Інші продають ці аксесуари окремо. Вартість цих аксесуарів може змінюватись в залежності від виробника.

Ринок скриньок поділений між різними покупцями - окремими магазинами або торговими мережами та оптовими - виробниками та постачальниками морозива та заморожених продуктів. Серед роздрібних покупців суттєву частку споживачів морозильних скринь складають малі торгові підприємства прилавкової торгівлі: павільйони на ринках, намети, магазини невеликої площі.

Для одиничного приватного підприємця, власника невеликого павільйону або вуличної торгової точки пріоритетним фактором, що визначає вибір скриньки, є ціна. Чим вона нижча, тим краще для споживача. Надання гарантії не так важливо для роздрібного покупця. І, навпаки, для оптової торгівлі ці параметри є дуже важливими. Вибір дистриб'ютора у разі не менш важливий, ніж вибір торгової марки морозильного скриньки. Велика торговельна мережа, що закуповує значну партію морозильних скриньок, зацікавлена ​​не лише в низькій ціні, але більшою мірою у наданні гарантії, сервісного обслуговування та низки додаткових послуг, таких як, наприклад, брендування.

Статистичні дослідження показують, що використання брендованого холодильного обладнання може збільшити кількість клієнтів щонайменше на 5-8%. З настанням літа цей відсоток може багаторазово збільшитись. Найчастіше виробники морозива чи заморожених продуктів замовляють брендування досить великої партії морозильних скринь великих компаній-дистриб'юторів. Деякі магазини вважають за краще брати морозильні скрині в оренду. Відповідно до умов договору між постачальником і рітейлером у скриньці допустима викладення виключно обумовлених продуктів. Сьогодні, за даними компаній-дистриб'юторів, пропозиція з оренди скринь перевищує попит.

Пік сезонного попиту рітейлерів на морозильні скрині традиційно припадає на початок весни, коли збільшується продаж морозива, настає час відкриття мобільних вуличних торгових точок та літніх кафе. Декілька років тому постачальники обладнання не справлялися з сезонно збільшеним попитом, і покупці були готові придбати навіть ларі, що були уживані. Зараз ситуація змінилася, і на початок сезону ринок насичений різними пропозиціями.

Що стосується критеріїв вибору моделі скриньки, то тут виробилися вже свої правила. Якщо це скриня з глухою кришкою, то, як правило, набувається модель з найбільшим корисним об'ємом. Чим більше скриня, тим нижча вартість одного літра об'єму, що охолоджується. Для скринь із прозорою кришкою тенденція зниження питомого обсягу зі збільшенням місткості також справедлива, проте попит на них визначається розміром простору, в якому буде розміщена скриня. Ларі з прозорою кришкою добре продаються, крім, мабуть, найменших об'ємом 120-250 л. У магазинах самообслуговування у зоні імпульсних покупок - перед касами - зазвичай встановлюються скрині з гнутими кришками невеликого обсягу. Для магазинів із традиційною формою обслуговування частіше купуються скрині з прямим прозорим склом. Якщо говорити про оптову торгівлю, то попит на скрині з глухою кришкою практично прагне нуля.
Область застосування скринь постійно розширюється. Для оснащення невеликих торгових залів самообслуговування дилери пропонують нові моделі скринь. Регулярно проводяться спеціалізовані виставки та тематичні семінари, де представлені новітні технології виробництва морозильного обладнання.


Високі темпи розвитку різних форм торгівлі забезпечать потребу в якісному та надійному торговельно-холодильному устаткуванні, зважаючи на все, ще на довгий період часу. Помітне розширення асортименту заморожених продуктів, спочатку імпортних, а тепер уже й вітчизняного виробництва (помітне пожвавлення на ринку морозива, велика кількість марок пельменів, вареників, заморожених овочів та ягід) лише посилюють потребу в такому устаткуванні, як морозильні скрині.